Recenzie "TOATE ACELE LOCURI MINUNATE" de Jennifer Niven

Colectia Fiction Connection

Traducator: Mihaela Apetrei

Numar pagini: 408
ISBN: 978-606-719-409-8

Cartea mi-a fost oferita de libraria online Libris - careia ii multumesc super mult :> - si o puteti comanda de aici in romana si de aici in engleza.

Despre autoare:

Deşi şi-a dorit dintotdeauna să fie un înger al lui Charlie, adevărata pasiune a lui Jennifer Niven este scrisul. Prima sa carte, The Ice Master, a fost nominalizată de Entertainment Weekly printre cele mai bune zece cărţi de nonficţiune ale anului 2000. Jennifer Niven fost lansată de Barnes & Noble Discover Great New Writer, iar cartea ei de debut a fost tradusă în opt limbi. Toate acele locuri minunate va fi ecranizată, având-o pe Elle Fanning în rolul principal.

O emoţionantă poveste de dragoste despre o fată care învaţă să trăiască de la un băiat care vrea să moară.

Theodore Finch e fascinat de moarte şi se gândeşte neîncetat la tot felul de modalităţi în care şi-ar putea pune capăt zilelor.

Violet Markey trăieşte pentru viitor, numărând zilele rămase până la absolvire.

Cand Finch ar putea evada atât din micul ei oraş din Indiana, cât şi din suferinţa copleşitoare provocată de recenta moarte a surorii sale.

Când Finch şi Violet se întâlnesc pe marginea clopotniţei de la şcoală, nu este foarte limpede cine pe cine salvează. Iar când devin parteneri într-un proiect de descoperire a „minunilor naturale" din statul lor, amândoi fac descoperiri mult mai importante: Finch poate fi el însuşi numai alături de Violet. Iar Violet numai alături de Finch poate uita de numărătoarea zilelor şi poate începe să le trăiască.

Însă, în timp ce lumea lui Violet creşte, a lui Finch începe să scadă.

"Toate acele locuri minunate" este o carte despre care am auzit numai lucruri bune si nu cred sa fi citit - sau vazut - vreo recenzie care sa spuna altceva. Si pe buna dreptate, isi merita toate acele cuvinte frumoase!

Ce-i poate impinge pe cei doi adolescenti - Finch si Violet - sa urce in clopotnita liceului, sa priveasca peste margine si sa creada ca totul s-a sfarsit? Cine a urcat primul nu mai conteaza, nici cine pe cine a salvat din acea aventura. Coneaza de fapt ce-a urmat dupa!

Finch locuieste cu surorile lui - Kate, mai mare cu un an si Decca in varsta de 7-8 ani -, alaturi de mama lui. Tatal, si asa violent din fire, si-a cautat alta familie si a gasit-o alaturi de o alta femeie, de un alt "fiu". Nu pare sa simta prea mult lipsa lui, poate ii e chiar mai bine fara parintele sau, dar cu toate acestea trebuie sa-l viziteze din cand in cand pentru o cina in familie. Cu totii stiu ca-i doar de fatada, insa nimeni nu renunta la aceasta traditie. Finch a fost mereu pasionat de moarte si de metodele de suicid. Statistici peste statistici in care oamenii mureau prin diverse metode. Dar oare el ce cauta? Nici el nu stia exact! Finch "Ciudatul" este o prezenta memorabila pe holurile liceului. Mereu altfel. Finch "Tocilarul", Finch "Rebelul", Finch "Cel cuminte"... Mereu cu o alta eticheta, invartindu-se in jurul lor. Scufundandu-se!

Violet e tacuta, linistita si incearca sa faca lucruri normale. Ceea ce nu e normal e faptul ca sora ei mai mare a murit intr-un accident de masina si ca parintii ei se comporta de parca Elenor nici n-ar fi existat. Ciudat e ca nu stie ce sa faca cu site-ul pe care l-a deschis impreuna cu sora sa. Ciudat este ca desi este inconjurata de oameni - populari -, Violet se simte singura. Ciudat este ca s-a urcat pe acoperisul ala si ca a realizat de fapt ca nu s-a gandit vreodata in viata ei sa se sinucida. Nu era atat de egoista!

Cand Finch incearca sa se imprieteneasca cu ea si devin parteneri pentru un proiect, calatoria lor incepe! Finch avea sa-i arate lui Violet lumea, "toate acele locuri minunate" in care te poti redescoperi, avea sa o scoata din carapacea ei, din zona de confort. Avea sa o faca sa traiasca! Violet ii putea oferi lui Finch parti din ea, dar oare erau de ajuns pentru a-l intelege pe baiatul cu probleme? Ea a fost oare de ajuns? Cate lucruri poti face pentru persoana pe care o iubesti? Asta pana cand Finch dispare. Zile de-a lungul. Si nimeni nu stie nimic despre el. Parintii nu sunt ingrijorati si nici prietenii. "Asa e Finch. Dispare din cand in cand". Atunci de ce Violet are sentimentul ca ceva rau s-a intamplat?

Am citit cartea pe nerasuflate si am adorat fiecare pagina. Ca o ingemanare a "Oraselor de hartie" ale lui John Green si "Cerul e pretutindeni" a lui Jandy Nelson, "Toate acele locuri minunate" este o carte care intr-adevar merita citita! Si poate ca insemna mult mai mult pentru mine daca o citeam in urma cu cateva luni bune, dar e okay si acum. E okay pentru ca stiu deja ca e una dintre cartile alea speciale, alaturi de cele mentionate mai sus si "Jurnalul unui adolescent timid", care iti dau cate o palma zdravana. La fel ca viata! Si doar e normal pentru ca autoarea a scris povestea inspirata din intamplari personale, intamplari ce au marcat-o si care au ajutat-o sa investeasca atat de multe sentimente in aceasta poveste incat personajele au prins viata. Nici acum nu-mi vine sa cred ce s-a intamplat!

O carte despre cat de mult conteaza etichetele societatii, despre cum sa iesi din zona de confort si despre "Marele Manifest". Cum incepe calatoria celor doi? Ce locuri din Indiana descopera? Cum evolueaza relatia lor si ce ascunde fiecare in spatele zambetului? Cate chestii nu stii de fapt despre cele mai apropiate persoane, cele pe care le consideri prieteni sau familie? Cat de departe il duce pasiunea sa pe Finch si cat de mult este Violet dispusa sa-si lase ranile sa se vindece? O poveste emotionanta care lasa semne in inima cititorului. O poveste despre un lac fara fund, o adolescenta care voia ca totul sa se termine si un baiat care incerca sa ramana Treaz. Recomand cartea tuturor. Indiferent cat de mult va atrage povestea, indiferent cat de mult va atrage genul sau autoarea. Carea asta merita citita pentru ceea ce se intampla in ea. Pentru ca in unele cazuri se intampla

WOW! RECOMAND :)

Trailer (explicit, cu spoilere!):

Diana