Recenzie „URMĂTORUL CADRU”

by - iunie 26, 2016

„Următorul Cadru” e un album-experiment desenat de nu mai puțin de 10 autori români. Fără scenariu stabilit înainte, fără vreo direcție impusă! Fiecare autor a desenat un cadru, după care a dat mai departe, următorul fiind obligat să continue acțiunea și să finalizeze cadrul său în mai puțin de 24 de ore, după care să dea mai departe, de unde și conceptul de Ping Pong Comics.

72 de pagini de acțiune, umor și surprize la tot pasul, desenate de Toma Alexandru, Alexandru Ciubotariu, Vlad Forsea, Robert Obert, Andrei Moldovan, Xenia Pamfil, Ionuț Popescu, Valentin Sava, Alexandru Talambă și Octav Ungureanu.

Mulțumesc mult de tot Lex Comics pentru acest album :) !

Îl puteți comanda de aici ;)

O idee creativă, diferită și... trăsnită!

„Următorul cadru” este un album realizat de 10 autori de bandă desenată. Ideea mi s-a părut grozavă! Adică, cine n-ar fi curios de rezultatul acestui experiment? Fiecare autor desenează un cadru în care poate duce povestea spre orice direcție vrea. Singura regulă e să păstreze logica întâmplărilor și a personajelor. Așa că, ce poate ieși din mâinile talentate ale acestor ilustratori? Ei bine, nebunia asta de bandă desenată. Pentru că e ca o întreagă harababură :))

Povestea e complexă și tare ciudățică. Imaginați-vă așa: Miorița varianta 2016. Puneți niște extratereștri, fete sumar îmbrăcate și un Căpitan Caștor cu planuri malefice. Ah, și un Julc („ființă fantastică din zona Transilvaniei”) care vrea o ghioagă magică. O alandala din care nu pare să poată ieși mare lucru, ce-i drept, dar care te surprinde și te amuză copios. Privită per ansamblu, întreaga poveste are un fir narativ logic, personaje povtrivite și un final... exploziv :D

Mi s-a părut tare amuzantă relația dintre oaie și Mioriț, mai ales că sunt cumva personaje desprinse din legenda binecunoscută. Devine și mai ciudat când încerci, în paralel, să faci conexiuni :)) Doar că „eroii” noștri au de-a face cu Bucylaia, o antieroină intergalactică, cu un Julc, Căpitanul Caștor și alți răufăcători din spațiu. Dar cum ajung ei acolo și ce e cu toate personajele astea negative? Ei bine, vă las să aflați singuri!

A trecut ceva până să mă acomodez cu diferențele de grafică dintre cadre. Au fost unel care mi-au plăcut super mult și deja am pus ochii pe ilustratori și altele care mi-au plăcut mai puțin, dar nu pot spune că m-au deranjat extrem de tare. Recunosc că am fost mai atentă la desene decât la povestea în sine - care câteodată începea să-și piardă din esență, dar noroc că-s mai mulți autori și odată ce unul o lua mai pe arătură, veneau ceilalți să-l tragă de mânecă. Nu mă așteptam să râd atât de mult și pot spune că ăsta e avantajul acestei benzi desenate: faptul că a reușit, din tot balamucul ăla, să scoată o reacție din parte cititorului. Nicio altă bandă desenată nu m-a făcut să râd atât de tare! Și pe bună dreptate, la câte se întâmplă și la câte personaje ciudate sunt...

Reușește Julc să pună mâna pe ghioaga atât de dorită de toată lumea? Ce legătură există între toate personajele? Cum ajung Miorițu și oaia să se întâlnească cu Fred Flintstone și Sailor Moon? Cât a fost realitate și cât delir? Cum se termină povestea? Un album născut din imaginația a 10 ilustratori talentați ce ascunde în spatele paginilor sale o nebunie de poveste cu răufăcători, superputeri, „ciobani intergalactici” și o ghioagă magică. O lectură amuzantă, numai bună pentru vară! De citit neapărat cu ceva rece lângă :))  V-o recomand!

MI-A PLĂCUT