marți, 24 ianuarie 2017

[Book]stagram Tips & Tricks #1


Me loves Instagram! Și îl iubesc și mai tare de când am decoperit partea de Bookstagram ^-^


Cred că știți deja cât mult îmi place să fac fotografii. Deși nu am un aparat performant (un DSLR) sau nu am un ochi format pentru a prinde imaginea perfectă la momentul perfect, încerc să mă joc de-a fotograful, descoperind, testând și încercând diferite unghiuri, imagini, filtre, ș.a.m.d.. M-am gândit să fac acest set de tips & tricks nu pentru că le-aș ști eu pe toate sau pentru că sunt vreun bookstagrammer profesionist, ci pentru că mi s-a părut drăguță ideea de a pune pe „hârtie” un amalgam de idei și păreri care poate sunt de folos cuiva :D

Așa că am să încerc să trec în revistă (în vreo două-trei articole), chestiile esențiale ce țin de Bookstagram...ming :)) Vă aștept ideile, părerile și completările în comentarii :) 
Terminologia
  • bookstagram = combinația (grozavă) dintre „books” și „instagram
  • TBR = (pe care îl folosesc și eu aici și care se folosește și pe blogosferă) To Be Read
  • F4F = Follow for Follow
  • L4L = Like for Like
  • S5S = Shoutout for Shoutout; implică promovarea reciprocă
  • bookish = related to books
  • book challenge = în fiecare lună unii bookstagrammeri organizează un challenge cu teme diferite pentru fiecare zi. Spre exemplu, luni pe data de 2 ianuarie tema este „open book” astfel, toți participanții posteză o fotografie ce are legătură cu tema (aici o carte deschisă) și includ hashtag-urile respective
  • hashtag = diez (#) urmat de un cuvânt sau o serie de cuvinte, scrise fără spațiere (ex: #tipsandtricks)
  • feature pages = conturile de bookstagram care, dacă incluzi hashtag-ul lor și/sau le etichetezi în postare e posibil să îți redistribuie imaginea, promovându-ți astfel contul
  • book tag = e cam același lucru cu tag-ul de pe blogosferă, sau mai bine zis leapșa
  • book club = un club de carte unde se alege o lectură lunară, iar toți participanții o citesc, urmând să discute depre aceasta
  • CR = Currently Reading
  • QOTD = Quote Of The Day 
  • DM = Direct Message
  • bio = descrierea de pe pagina contului
  • BOTM = Book Of The Month
  • rep search = companiile caută repezentați (de unde și termenul de „rep”) care să le promoveze produsele (de la accesorii literare până la acele subscription boxes), astfel organizează aceste „rep seaches” la care puteți aplica respectând cerințele din postarea respectivă
  • subscription box = cutii lunare sau bilunare ce conțin cărți, accesorii literare, cosmetice și multe altele, în funcție de firma respectivă
Cel mai bun username
Când am început contul de bookstagram, pentru că tot era legat de cărți, citit și cam ceea ce făceam eu pe blog, mi-am zis să-i dau numele blogului, astfel că pentru o bună bucată de timp, username-ul meu a fost @dhwblog. Ușor de reținut și util pentru cititorii blogului, însă am hotărât să-l schimb. De ce? Pentru că simțeam că acel username era puțin cam prea general. Am vrut ceva mai personal, așa că l-am schimbat în @theforestheir. Ei bine, nu e musai să faci ca mine dacă ai un blog și un cont de instagram pentru blog, însă dacă vrei să începi un cont de bookstagram, uite care ar fi sfaturile mele în materie de username-uri:

✔ alege un username reprezentativ pentru tine
✔ să fie cât mai simplu și ușor de reținut
✔ fii original!
✖ nu folosi multe simboluri (ex: @lost__in._the_.boookish__laand)
✖ sau cifre (ex: @b00k1shg1rl1234)
și asta pentru că e posibil să fii confundat cu un cont fantomă/spam

Încearcă să faci un brainstorming. Care sunt lucrurile care îți plac? Filmul, cartea ori piesa preferată? Vreun autor de la care să te inspiri? Vreun joc de cuvinte? 

Uite câteva exemple: @alice.in.wonderbookland@remarkablylisa@donttellgoethe, etc. 

Cele mai comune: yn*library, yn*reads, yn*books, yn*bookstagram, etc. 
* yn = your name
Descrierea
Pentru că avem un spațiu limitat (cam 150 de caractere), descrierea trebuie să fie simplă, clară și să cuprindă cât mai multe lucruri importante (ex: adresa de mail, CR și mai ales numele). Cam așa arată arăta descrierea mea. Nu trebuie să faci neapărat ca mine, însă mie mi se pare o schemă destul de completă și cuprinzătoare:


Trebuie, totuși, să incluzi numele tău, o adresă de mail/adresa blogului, ce citești sau o mică descriere :)

Acum contul este gata! Cel mai important este să-l lași public, astfel încât atunci când cineva vrea să te urmărească, să știe ce fel de fotografii postezi și să nu devină reticient :)

Cam asta a fost prima parte. Urmează să mai scriu despre fotografii, postări, descrierile postărilor, etichetare și multe altele. Sper că v-au ajutat micile mele sfaturi și că v-au încurajat să începeți un cont de bookstagram dacă nu aveați deja. Iar dacă aveți deja unul, nu ezitați să lăsați link-ul într-un comentariu ^.^ 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...