Cum vreau să-mi umplu timpul liber primăvara asta

by - aprilie 10, 2018


O primăvară frumoasă, dragilor! 💮 Cine ar fi crezut că pauza mea de pe blog se va lungi atââât de mult... Au trecut câteva luni de când nu v-am mai povestit nimic, însă sunt determinată să mă reapuc de scris, de făcut poze și cel mai important, de citit! De aceea am revenit cu o mică listă de cărticele și filme pe care abia aștept să le citesc și să le văd în această primăvară ^-^


#GIRLBOSS include povestea Sophiei Amoruso, dar, în același timp, este infinit mai mare decât ea. Este profund personală, dar și universală. Fiind plină de îndemnuri brute pentru trezirea la realitate („Nu ești un fulg de nea special”), de observații oneste și pătrunzătoare („Eșecul este invenția ta”) și de povești din spatele cortinei despre ascensiunea fulminantă a Nasty Gal, #GIRLBOSS vorbește despre foarte multe lucruri. Dovedește că a avea succes nu are legătură cu popularitatea din liceu sau cu facultatea pe care ai urmat-o (dacă ai făcut o facultate). În schimb, succesul este legat de încredere în instinctele tale și despre felul în care îți asculți intuiția, știind ce reguli să urmezi și pe care să le încalci.
O #GIRLBOSS își ia viața în serios fără să se ia pe ea însăși foarte în serios. Riscă și își asumă responsabilitatea în condițiile impuse de ea. Știe când să atace și când să folosească eschiva. Când să fie serioasă și când să dea frâu liber nebuniei interioare. Așa cum scrie Sophia: „Am trei sfaturi pe care aș vrea să vi le amintiți: Nu vă maturizați niciodată. Nu deveniți plictisitori. Nu deveniți niciodată conformiști. OK? Bine. Atunci hai să facem asta.”
De ce?

De când a apărut serialul pe Netflix (cu Britt Robertson în rolul principal) și de când l-am binge watch într-o zi sau două îmi tot spun că trebuie să citesc și cartea. Serialul nu a fost extraordinar, așa că nu mă aștept să fie genul de carte profundă sau care să mă dea pe spate, ci cred că o să fie mai degrabă o lectură ușoară, motivațională, perfectă pentru zilele calde de primăvară, în drum spre facultate.

Roman ecranizat în 1987, în regia lui James Ivory, cu Hugh Grant, Rupert Graves şi James Wilby în rolurile principale
Scris la începutul secolului trecut, imediat după Howards End, şi publicat abia în 1971, Maurice a mers înaintea timpului său prin temă şi prin ideea că dragostea dintre doi bărbaţi poate exista. Petrecîndu-se într-o elegantă lume edwardiană, povestea lui Maurice începe cînd personajul are paisprezece ani. Acţiunea îl urmăreşte în perioada în care e elev de liceu, apoi student la Cambridge şi, în final, angajat la firma familiei. Într-o societate împărţită riguros în clase sociale, personajul principal al romanului e un tînăr obişnuit, convenţional, care se integrează perfect, însă această aparenţă ascunde o realitate cu totul diferită: Maurice e homosexual. Între dorinţa de a se vindeca de această „boală de care suferă nefericiţi ca Oscar Wilde” şi aceea de a-şi asuma adevărata identitate, Maurice parcurge etapa negării, a constrîngerilor religioase şi sociale, a despărţirii şi geloziei. Pe fundalul poveştii de dragoste şi al conştientizării homosexualităţii, Maurice se distinge de celelalte romane ale lui Forster prin caracterul intimist şi exprimarea radicală a libertăţii individuale.
De ce?

Prietena mea, Irina, nu se poate opri din povestit despre cartea asta și despre cât de tare i-a plăcut. Varianta în engleză nu mă tenta atât de tare, însă de curând a apărut și la noi la Editura Polirom, iar acum abia aștept să pun gheruțele pe ea, mai ales că îmi doream de ceva timp să citesc ceva de E. M. Forster.

De ce?

Un film despre care s-au scris multe în presa internațională, un film despre o altfel de poveste de dragoste. Cumva îmi aduce aminte de „Lolita”, însă de această dată cu un personaj masculin. Sunt tare curioasă în legătură cu el, mai ales că a stârnit și un val de reacții negative, iar actorul principal a fost luat în considerare pentru a-l juca pe Finch (vezi aici articolul).

De ce?

Simplu: Lily Collins în rolul principal, film produs de Netflix, inspirat din fapte reale și... tema - anorexia, ceva cu care se confruntă tinerii și adolescenții (mai ales) din ce în ce mai des în zilele noastre. Din câte am înțeles, este destul de bine realizat iar faptele sunt surprinse foarte realist, așa că pentru mine a devenit un must watch!

De ce?

Ei bine, aici cam am de ales: ori filmul, ori cartea, ori ambele :)) Filmul are câteva fețe cunoscute (vezi „Thirteen reasons why” și „Everything, everything”), iar povestea este destul de banală, dar totuși diferită. Tot în zona LGBTQ+, o poveste care îmi aduce aminte de atmosfera cărților lui John Green, atât prin problematică, cât și prin personaje. Ceva ușor, primăvăratic!


Desigur, mai sunt o grămadă de lucruri pe care plănuiesc să le mai fac până la vară - timp să fie! M-aș bucura super mult să le pot face pe acestea, momentan, mai ales că nu par lucruri imposibil de atins. Voi ce-mi mai recomandați pentru această primăvară (locuri, filme, cărți, seriale...)?


You May Also Like

3 comments

  1. Binge watched #Girlboss in a night too. :)) Mă tentează și pe minne cartea.
    Și To the bone e realizat super super bine, deși m-a confuzat puțin spre final, dar am reușit să trec peste. Lily joacă magnific, ca de obicei, dacă nu chiar unul dintre cele mai reușite performanțe ale ei, cel puțin din câte am văzut eu.
    Mult spor în ce ți-ai propus să citești și să vezi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, Lily este una dintre preferatele mele. Revin cu păreri, #musai :))
      Mulțumesc ^-^ și ție!
      xx

      Ștergere