Recenzie "MAREA CALATORIE A LUI AMY SI ROGER" de Morgan Matson

Editura: Epica
Data aparitiei: Aprilie 2015
Traducator: Gabriela Stoica
Numar pagini: 400

Cartea mi-a fost oferita pentru recenzie de carte Editura - careia tin sa-i super-multumesc :3 Daca doriti sa comandati carte o puteti gasi aici.

Despre autoare:

MORGAN MATSON s-a născut și a crescut în New York, dar și-a finalizat studiile superioare în Los Angeles, unde momentan locuiește. A absolvit un master în domeniul Scrierii literaturii pentru copii la Universitatea The New School. Romanul ei de debut, Marea călătorie a lui Amy & Roger, a fost nominalizat la prestigiosul premiu Waterstone's Book Prize (2012) și a primit premiul pentru debut Flying Start din partea revistei Publishers Weekly. De asemenea, romanul a fost selectat pe lista pentru Topul ALA (American Library Association) al celor mai bune zece cărți de ficțiune pentru adolescenți. Al doilea roman al autoarei, Second Chance Summer (2012), a fost de asemenea trecut pe lista ALA a celor mai bune zece cărți de ficțiune pentru adolescenți. Since You’ve Been Gone, roman publicat în 2014, se bucură de un mare succes printre cititori și în același timp este foarte bine primit de critică. Morgan este o veterană a șoselelor, ea a străbătut cu mașina țara natală dintr-un capăt în celălalt de trei ori… până acum.

Amy Curry are parte de un an groaznic. Mama ei a hotarat sa se mute in celalalt capat al tarii si are nevoie de Amy ca sa aduca masina lor din California in Connecticut. Exista insa o mica problema: de la moartea tatalui ei, din primavara trecuta, Amy nu a mai fost capabila sa se urce la volan. Cu aceasta ocazie, intra in scena Roger, fiul in varsta de nouasprezece ani al unei vechi prietene de familie, care se dovedeste a fi neasteptat de atragator… dar are si el problemele lui de rezolvat.

Amy nu isi planificase ca in aceasta calatorie sa cunoasca oameni noi si sa ajunga sa se impace cu moartea tatalui ei. Iar Route 50 - cel mai singuratic drum din America, Muntii Colorado, campiile din Kansas, restaurantele tip vagon, motelurile sordide, Graceland, casa regelui Elvis, nu faceau nicidecum parte din traseu. Dar pe masura ce parcurg impreuna acest drum, Amy descopera ca oamenii de la care asteptai cel mai putin sunt cei de care s-ar putea sa ai nevoie cel mai mult – si ca uneori trebuie sa traiesti momente de ratacire ca sa iti (re)gasesti drumul spre casa.

Mare lucru nu stiam despre aceasta cartea. Doar cateva pareri bune, trecute pe la ureche, de la vloggerii de pe youtube. Si pot spune ca mereu inceputurile sunt grele...

Ce-i drept, am incept aceasta carte la fel ca Amy si calatoria ei - fara vreo tragere de inima. Nu am mai citit carti groase si aceasta ma intimida. Am rasfoit-o si trebuie sa va spun ca multitudinea de poze, notite si desene ajuta poveastea sa devina reala - iar asta a fost unul dintre motivele ce m-au facut sa ma indragostesc de carte. Pentru un moment, ai impresia ca esti alaturi de Amy si Roger in calatoria lor.

Amy are un secret si mai toata cartea nu primesti multe "indicii" din ceea ce ar vrea ea sa ascunda. Mama ei a vrut sa inceapa o viata noua si s-a mutat in Connecticut - acolo unde o asteapta si pe Amy. Ramasa singura intr-o casa goala, Amy incepe sa se instraineze de tot ce inseamna acasa, familie sau prieteni. Refuza sa-i raspunda celei mai bune prietene la mail-uri, refuza sa creada ca fratele ei este intr-un centru de reabilitare, refuza sa creada ca in Connecticut va putea numi vreodata ceva "acasa" si refuza sa uite tot ce s-a intamplat inainte. Asta pana cand apare Roger...

Desi erau prieteni din copilarie, Amy nu-si mai aducea bine aminte de Roger, iar baiatul asta nu pare sa-i capteze prea mult atentia. In anul intai de facultate, Amy credea ca Roger era mult prea matur pentru ea si ca toata calatoria de 4 zile planificata de mama ei pana in Connecticut o sa fie cea mai plictisitoare si monotona avuta vreodata. Si totusi, daca ar face un mic ocol...?

Roger si Amy ajung sa nu mai respecte programul si fac mici ocolisuri in calatoria lor. Parcul Yosimite, autostrada 50, Colorado Springs si chiar Kentucky. Drumul cu masina a devenit din ce in ce mai putin plictisitor - cu toate listele de redare a le lui Roger, cu povestile lor, cu secretul lui Amy si frica ei de condus, cu locul in care Roger isi doreste sa ajunga... cu faptul ca vrea sa vorbeasca cu iubita lui. Sau fosta lui prietena. Nici el nu stie.

O experienta incantatoare, un fel de mic ghid al catorva state din America, o poveste de prietenie, o trista intamplare, o poveste de dragoste confuza si un "ramas bun" nespus. Toate acestea si multe altele reprezinta calatoria lui Amy si Roger. Care este secretul lui Amy? De ce insista Roger sa vorbeasca cu fata cu care a pierdut orice legatura? Cum va reactiona mama lui Amy cand afla ca n-au raspectat orarul, iar calatoria de 4 zile s-a lungit cu mult? Va ajunge Amy in Connecticut? O sa-si invinga teama de condus? Care-i faza cu Elvis? Si unde va ajunge prietenia dintre cei doi? O carte de care te indragostesti odata cu Amy, evoluezi impreuna cu ea si in final ajungi sa-ti umplii sufletul de regret. V-o recomand cu drag!

WOW! RECOMAND :)

Diana