Carti si coperti

by - septembrie 21, 2014

Heyy :)

Azi ma gandeam sa vorbim despre carti si copertile lor.


Ma uitam peste diferite publicatii romanesti si sunt surprinsa sa vad ca unele sunt chiar reusite si daca nu as sti ca este vorba de o publicatie romaneasca, m-ar pacali putin sa spun ca este din afara. Ma bucur sa vad ca acest lucru a evoluat si ca se descopera autori ai unei noi generatii. Imprumutate sau nu, re-editate sau nu, mai jos sunt doar cateva exemple de coperti care mi se par chiar reusite si de ce nu, interesante.




Asa-i ca par desprinse din alta lume?

In timp ce publicatiile romanesti incep sa evolueze la capitolul coperta, cartile traduse par sa-si piarda frumusetea. Personal, prefer cartile cu copertile originale, astfel incat sa pastreze ideea autorului si autenticitatea cartii. Multe coperti re-editate sunt de-a dreptul groaznice si as fi preferat editia originala, pe langa cea incropita de editurile noastre :(










Apoi mai sunt relatiile dintre un volum si continuarea lui. Unele sunt copii fidele ale volumului anterior (ex: Evermore), iar alta data nici nu seamana intre ele O.o



Okay, inteleg ca primele doua volume au fost traduse la o alta editura, iar Magie de doi bani se vrea a fi un spin-off, unde alt personaj povesteste. Dar pe bune, n-au nicio legatura copertile. Probabil ca multa lume nici nu stie ca fac parte din aceeasi serie.




Si la Micutele Mincinoase e putin ciudat. Iubesc seria si urmaresc serialul si-mi place ca editura a publicat varianta tie-in, dar cumva tot nu zici ca ala e primul volum al seriei.

Ajungand la concluzia: "Nu judeca o carte dupa coperta!", ceea ce conteaza este continutul, insa pe mine, primul lucru care ma atrage la o carte este coperta - pe langa titlu - , apoi ajung sa-i citesc si descrierea.

Ce parere aveti? Cum vi se par copertile? Mai stiti si alte carti/serii in situatia celor de mai sus?

- Diana

You May Also Like

2 comments

  1. Cam în aceeași situație ca și „Micuțele mincinoase” se situează și „Jurnalele vampirlor”. Nu spun că au coperți nereușite, deși se putea și mai bine, dar de la volumul patru încep coperțile cu actorii din serial (serialul neavând nicio legătură cu cărțile). Mă deprimă și debusolează să văd așa ceva.
    Pe de altă parte, adooooor coperțile de la Herg Bennet. Nu mă satur nicicând să mă holbez la coperta de la „Ultimul avanpost” de Lavinia Călina. Mă uit la ea cu atâta drag în bibliotecă... și cea de la „Specimenul” e WOW!. La fel, am crezut că e o editură străină... chiar e plăcut să vezi bunul gust imprimat pe o carte a unui scriitor român.
    Mai știu o copertă a unui scriitor român care e superbă și la fel, m-am holbat la ea cu zilele și am studiat legătura dintre ea și carte. (http://clubulliterar.files.wordpress.com/2013/10/luiza-textoris.jpg)
    Foarte drăguț articolul. De multe ori m-am gândit că nu e neapărat nevoie să judeci o carte după copertă, dar e foarte fain să vezi coperți reușite pentru cărți geniale. Se completează. ☺

    RăspundețiȘtergere
  2. da, unele coperți sunt de-a dreptul geniale, mai ales alea de la herg benet.

    RăspundețiȘtergere