Recenzie 'Teribilul om de zapada din Pasadena' (Goosebumps #16) de R. L. Stine

Colectia Goosebumps
Traducator: Mihaela Papa
Format: 107x178
Numar pagini: 128

Comanda aici, aici sau aici.

Despre autor:

R. L. ( Robert Lawrence) Stine s-a nascut in Columbus, Ohio in 1943. Este autorul a peste 20 dintre cele mai bine vandute povesti de groaza si de mistere pentru tineri. Goosebumps. Cartile care iti dau fiori este seria care l-a impus ca pe unul dintre cei mai populari autori de carti pentru copii. In 1986, R.L. a scris prima carte horror, "Blind Date" care a devenit un best-seller. Seria "Goosebumps" a inceput in 1992, iar serialul tv a fost un succes in randul copiilor. In prezent locuieste in New York cu sotia sa si cainele lor, Minnie. Fiul sau, Matthew, e muzician.

"Cititorule, ia seama: o sa mori de spaima!

Jordan si sora lui, Nicole, locuiesc in insorita Pasadena, California. N-au vazut niciodata zapada si habar n-au cum e sa iti fie frig. E de inteles, atunci, bucuria care le-a umplut sufletul cand au aflat ca pot pleca impreuna cu tatal lor in Alaska, in cautarea unui „teribil om de zapada“ care a speriat tot tinutul inghetat. In bucuria lor au uitat un mic amanunt: faptul ca fioroasa creatura n-o sa fie nici pe departe la fel de incantata de aceasta intalnire de grad (mult sub) zero..."

Voiam de ceva vreme sa citesc o carte din seria Goosebumps. Nu stiu de ce. Pur si simplu imi placea cum suna numele seriei, iar copertile pareau atractive. Am reusit sa pun mana pe un volum (16, se pare) si l-am terminat in vreo 2 ore :)) (nu e nici mare, nici groasa).

Pe langa greselile de tiparire sa le spun, unde era vorba de cateva litere (oricui ni se intampla, nu pun asta la socoteala), am fost surprinsa sa vad cat de infantila e. Okay, stiam ca e cu niste pusti. La fel a fost si "Emily the Strange" sau "Mostenirea ucigasa", insa au fost reusite. Acum, nu stiu ce sa zic. Prea sec si scurt a fost totul. Finalul fiecarui capitol se termina cu un asa zis suspans, dar era previzibil ca totul era o alarma falsa sau ca e ceva ce se poate rezolva. Iar de finalul cartii nu mai spun. Din cate am citit, cartile nu au legatura intre ele, dar se pare ca finalul acesteia lasa de inteles o viitoare carte, o continuare a povestii. Pff... Presupun ca daca eram o pustoaica a anilor 1990, cartile astea erau un fel de "Twilight" pentru generatia de acum. :\

Sa va povestesc putin. Okay, sunt fratii astia doi, Jordan (12 ani) si Nicole (11 ani), prietena lor, Lauren (12 ani) si gemenii Miller - Kara & Kyle. Lui Jordan ii place sa faca farse, Nicole e isteata - si din aceasta cauza e in clasa cu fratele ei -, iar gemenilor le place sa se ia de toata lumea. Intr-o zi insorita din Pasadena, fratii nu prea au ce face decat sa se fereasca de caldura. Parintii sunt despartiti, iar ei stau cu tatal lor care e fotograf. Primind "misiunea" de a fotografia o creatura din Alaska, tatal lor se vede nevoit sa plece in calatorie. Neavand cu cine sa-i lase, ii ia si pe cei doi copii cu el.

Kara & Kyle
Nicole & Jordan
Lauren

Aici il intalnesc pe Arthur, un expert care o sa le serveasca drept ghid. In inghetata Alaska, un monstru e in libertate. Un "teribil on de zapada". Totul devine interesant cand Jordan si Nicole dau nas in nas cu monstrul. Cand le spune tatalui lor oare el ii va crede sau e o alta farsa de-a lui Jordan? Si Arthur e chiar o persoana de incredere?

Cand cei trei se trezesc singuri in mijlocul pustietatii, inconjurati numai de zapada, Jordan incepe sa se intrebe daca vor mai ajunge acasa... intregi. Mai ales ca monstrul e prin apropiere!

Nu stiu daca intriga cartii e previzibila sau nu, dar cred ca pentru copiii de 12 ani e destul de captivanta. Daca ar fi sa citesc sau sa fac rost si de celelalte volume, as face-o din simplul motiv ca Goosebumps a devenit un "brand" sau mai bine zis, a fost un "brand". Am aflat ca a fost ecranizat in anii 1995-1998 intr-un show tv - care a fost divuzat si pe Jetix, nu stiu (nu-mi aduc aminte) daca si la noi -, iar la anul o sa apara un remake sau ceva asemanator :) Imi plac filmele vechi si imi amintesc cumva de desenele de la tv de cand eram mai mica. Cred ca o sa ma uit la serial - sau cel putin, cate episoade gasesc :D

NU MERITA!

Trailer de la carte nu am gasit, dar am gasit trailerele de la alte trei carti din serie, care au fost ecranizate :)