Liked that? Try this! #1

by - ianuarie 06, 2017


Salutare, dragilor! ^-^ Revin cu o nouă rubrică pe care am văzut-o prin blogosfera din afară. Sper să vă placă acestă idee la fel de mult pe cât mi-a plăcut mie și să veniți, la rândul vostru, cu propuneri sau păreri :)

În această rubrică am să vă recomand cărți, seriale, filme, benzi desenate, etc. care au în comun câte ceva. Ți-a plăcut cartea X care e SF, are extratereștri și acțiunea se petrece pe Marte? Ce zici de serialul Y care e asemănător? 

Pentru rubrica de astăzi am ales două cărți dragi mie pe care mai întâi de toate țin să vi le recomand! Ambele sunt apărute la Editura Trei și le găsiți aici și aici. Este vorba despre „Jurnalul unui adolescent timid” de Stephen Chbosky și „O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții” de Mark Haddon. Așa că dacă ți-a plăcut povestea lui Haddon, trebuie să citești și jurnalul lui Chbosky!


De ce? 🔎

Ei bine, eu cred că într-o lume paralelă Charlie și Christopher ar putea fi prieteni. Sunt retrași, inteligenți și au un spirit de observație grozav! Pe lângă asta, ambele romane propun teme importane pentru tineri - de la prietenie și relația cu societatea, până la „problema” în sine și la cât de importantă este aceasta pentru individ și pentru ceilalți. Dacă, pe de-o parte, Christopher suferă de o formă de autism, Charlie, pe de altă parte, se confruntă cu anxietatea și depresia. Mai mult sau mai puțin întâlnite la adolescenți și tineri, aceste probleme sunt reale, iar cărțile sunt scrise în așa fel încât să te facă să conștientizezi acest lucru.


Două romane young-adult, cu adaptări (cinematografică și în scenă) interesante și cu autori care nu sunt străini de aceste povești. Două romane care trebuiesc citite curând (eu am citit „Jurnalul unui adolescent timid” în clasa a X-a și vă recomand și vouă să-l citiți tot atunci, deoarece Charlie e în primul an de liceu; iar „O întâmplare ciudată...” am citit-o anul trecut, destul de târziu, dar mai bine mai târziu decât niciodată!) și rumegate pe îndelete. Două povești ce trebuiesc citite și pe care vi le super recomand!


Eu am citit mai întâi povestea lui Charlie și a devenit, curând, un roman esențial pentru mine. După ce am terminat de citit și „O întâmplare ciudată...”, am rămas cu același sentiment pe care l-am avut și după ce am terminat „Jurnalul...”, deși nu la fel de intens - impactul nu a fost la fel de mare aici. Le puteți numi studii de caz sau povești reale sau opere de ficțiune, însă pentru mine rămân două romane importante, reale, cu un impact important asupra cititorului. 

#mustread


You May Also Like

0 comments