Recenzie 'CIRCUL ORORILOR' de Darren Shan

Editura: Corint Junior
Produs publicat in 2008
Traducator: Cristina Jinga
Numar pagini: 198

Cartea poate fi comandata aici sau aici (varianta in engleza)

Despre autor:

Darren O'Shaughnessy cunoscut sub numele de Darren Shan este un autor irlandez. Darren Shan este personajul principal in seria de fictiune pentru tineri "Saga lui Darren Shan". Printre multe altele, a mai scris seria " The Saga of Larten Crepsley" care este un spin-off al seriei cu Darren Shan, avandu-l ca personaj principal pe vampirul cu care se confrunta Darren. Shan este posesorul a mii de filme si colectii de arta originale. Ii place sa citesca carti si benzi desenate, sa faca plimbari lungi, sa se uite la fotbal, sa asculte muzica pop si rock si sa calatoreasca in jurul lumii pentru a-si promova cartile, dar si din placere. Locuieste in  Limerick, Irlanda cu sotia lui, Bas, si fiul lor, Dante Kukulkan.

"Darren Shan este doar un baiat ca oricare altul - pana cand obtine o invitatie la Circul Ororilor... pana cand face cunostinta cu Madam Octa, pana cand ajunge fata in fata cu o creatura a Noptii.
Curand, Darren Shan si prietenul sau, Steve, sunt prinsi intr-o capcana mortala. Darren trebuie sa incheie un targ cu singura persoana care il poate salva pe Steve. Dar persoana aceea nu este o fiinta umana si nu e interesata decat de sange..."

Nu stiu de ce, dar mi-am dorit atat de mult sa citesc seria asta incat am inceput sa am asteptari mari de la ea... Nu pot sa spun ca a fost o carte pe care regret ca am citit-o, dar mai bine nu ma entuziasmam asa de tare in privinta ei =D

Darren e un copil normal, cu o familie normala, o sora si prieteni normali. Pana aici nimic interesant, ba chiar putin plictisitor. Ceea ce scoate viata lui Darren din banalitate este afisul cu care vine unul dintre prietenii lui - Circul Ororilor vine in oras! Cum nu aveau bani decat pentru doua bilete, nu toti aveau posibilitatea sa mearga. Steve a fost cel care le-a cumparat, asa ca unul ii revenea lui, iar celalat unui norocos ales de soarta... care se pare ca a fost Darren.

Furisandu-se afara din casa in puterea noptii si mergand la teatrul abandonat din oras, Darren si Steve intra in lumea magica a circului, unde imposibilul devine posibil. Fascinati de reprezentatiile de pe scena, cei doi pareau ca uita de grija si frica de a fi descoperiti, dar cand domnul Crepsley apare pe scena, Steve incepe sa-si piarda calmul. Domnul Crepsley a aparut insotit de un paianjen urias, paros si... ucigas pe care-l controla cu ajutorul unui fluier. Scamatoriile facute de cei doi l-au facut pe Darren sa-si doreasca un animal de companie ca Madam Octa. De fapt, el o voia chiar pe Madam Octa!

Dupa terminarea spectacolului, Darren fura paianjenul si afla ca posesorul ei, domnul Crepsley, este de fapt un vampir! Viata lui avea sa ia o intarsatura bizara, afectandu-i intreg viitorul dupa aceasta nesabuitre.

Ce va face domnul Crepsley dupa ce descopera ca i-a fost furat paianjenul? Cum reactioneaza Madam Octa dupa ce Darren ii da drumul pentru prima data din cusca? Cat de mult poate sa-si protejeze familia si prietenii de dezastrul iminent? Iar in final, moartea pare sa fie o unica solutie!

O carte pe care trebuie s-o citesti fara sa ai prea multe asteptari, despre un baiat curios, un paianjen otravitor, un prieten ce cauta razbunare si un vampir ce are nevoie de un ucenic. Am sa continui sa citesc si celelalte doua carti traduse la noi din pura curiozitate. Desi e o serie previzibila, sper sa ma surprinda cumva... placut!

Oh, si am o mica observatie: dragi traducatori, folositi google daca nu stiti cum se traduce un cuvant/sintagma/expresie. "Pet" inseamna animal de companie, nu-i un anglicism. #palmface
Lasand la o parte remarca mea (#sorryimnotsorry), cartea are o poveste destul de interesanta potrivita, cred, pentru o generatie ceva mai mica de varsta. Am vazut trailerul si cred ca filmul a fost facut pentru primele doua-trei romane pentru ca sunt scene care nu apar in prima carte (desi filmul se numeste "Cirque du Freak"). Mai este ciudat modul in care e "portretizat" vampirul (puterile pe care le are, lucrurile pe care poate sau nu sa le faca etc.), dar am sa fac mai tarziu o postare dedicata acestui subiect. 3:)

BUN/A!