Top 5 Wednesday: Melodii romanesti!

by - noiembrie 04, 2015

Neata! :)

Pentru topul de saptamana asta am avut ceva inspiratie! Nu obisnuiesc sa ascult muzica de pe la noi pentru ca A) majoritatea suna a manele, B) versurile sunt stupide si C) pur si simplu nu au un anume ritm care sa ma prinda sau sa zic "da ma, pe asta o pun pe repet". DAR, in ultimul timp parca s-au trezit astia de la noi si au reusit sa scoata ceva cat de cat cu mesaj si cu sunet bun, astfel ca dupa ce am ascultat o data piesele de mai jos, ma si trezeam ca le fredonez. Bun asa! Sper sa-i tina :)

Si acum topul - care e total aleatoriu, chiar daca se presupune ca trebuie sa pun piesele in functie de pe-care-o-prefer-mai-mult - care nu ma asteptam sa iasa asa de lung, dar care se pare ca nu mai respecta regula de 5 :D

1. Liviu Teodorescu - Tarziu. Desi nu sunt vreo fana de-a lui, recunosc ca-mi place mult ultima lui piesa. De la cum e facut clipul pana la versuri si linia melodica.


2. ADDA - Lupii. Trebuie sa recunosc ca Adda e o tipa cu momente de sclipire. De la "Nu plange Ana", se intoarce cu un alt remake al unei povesti traditionale romanesti. Ma rog, o piesa populara, dar care s-a trasformat intr-o poveste cu varcolaci si metamorfi. Nu stiu daca piesa imi place la fel de mult ca felul in care a fost realizat clipul, insa refrenul face totul!


3. Delia - Da, mama. Ei na, cica asta-i piesa cu influente negative pentru niste plozi de 12 ani. Eu nu cred asta! Bine, aici tine si de cat te duce capul sa-ti educi copilul. Eh, asta-i alta poveste. Trebuie sa recunosc ca atunci cand am vazut piesa la televizor, nu-mi venea sa cred ca-i cantata de Delia. La un asa clip ma asteptam sa fie vreun artist strain, mai nou, pe val. M-am bucurat tare mult sa vad ca Delia tine stacheta ridicata si va spun ca este printre putinii artisti de la noi pe care chiar ii respect!


4. What's UP - Bine. Sau piesa-de-ascultat-la-3-sau-4-dimineata-in-masina. Nu vi se pare ca are un ritm care te cuprinde si parca nu-ti mai pasa de nimic si vrei doar sa conduci si sa canti? Ei bine, mie starea asta mi-o da! Oh, si finalul cu tendinte populare - jos palaria! 


5. FreeStay feat. Mahia Beldo - Trebuia sa fii tu. Mai stiti cand ziceam ca Delia este unul dintre putinii artisti romani pe care-i respect? Ei bine, si Ristei se afla in grupul asta restrans. De la "Te cunosc de undeva" a dovedit ca are mai mult decat charisma si pile in industrie. Are mai presus de toate voce si... o trupa, daca nu stiati :)


6. Mihail - Ma ucide ea. Fara cuvinte. Piesa asta mi-a placut de la primul vers si inca imi place al naibii de tare. Chair cel mai tare dintre toate piesele din top. Aici s-a produs declicul si am inceput sa ascult - din nou - muzica de la noi. Pentru ca da, mai exista speranta! Prea senzuala sau erotica pentru unii? Nu cred! E un alt nivel la care "orientalii" nostri n-or sa urce prea curand. Trist!


7. Carla's Dreams - Te rog. Stiti la ce e bine sa va uitati cand ascultati o melodie si va place? La "credits". Multi dintre artistii pe care-i indragiti nu scriu neaparat si textul sau compun linia melodica. Uitati-va la aceasta piesa! "Carla's Dreams" a scris si compus piesa. Mai rar asa ceva!


8. Ruby feat. Dorian Popa - Buna, ce mai zici? Aruncati cat vreti cu noroi in mine, dar piesa asta a lor e chiar buna. Ciudat de buna! Normal. Ca doar n-au contribuit ei la nimic - scriitura, compozitie... astea nu-i prea priveste. Desi nu-mi place de niciun fel de astia doi, piesa asta e exceptia. Voua cum vi se pare?


9. Dan Balan - Funny Love. No, uite, ca de clipuri d-asta vorbesc. E altceva! Dar normal ca la tv nu gasesti piesa asta - iar si atunci, o data la 100 de ani. Nu are ea prea multe versuri, dar e altfel.



10. Vanotek - My Heart is Gone ...la fel ca asta. Care are UN. SINGUR. VERS. Noroc cu coloana sonora!


11. Electric Fence - I Got My Mind on You (feat. Sore). Si cred ca incepe sa-mi placa de Sore. Ca persoana e super, dar la melodii inca nu m-a cucerit. Daca la inceput imi placeau piesele ei, acum parca nu se mai remarca cu nimic in multime. Si totusi, cu "Electrick Fence" mi-a captat din nou atentia :3


12. INNA - Bop Bop (feat. Eric Turner). Piesa asta e ceva cu care trebuie sa ne mandrim. Inna a iesit "in lume" sa ne reprezinte cu ceva ce se cauta si ceva ce te prinde. Are o imagine de invidiat si cu greu iti dai seama ca vine din Romania. Ca o mica paranteza, sunt spaniolii astia (DVICIO) pe care-i urmaresc si pe snapchat au postat un clip in care dansau pe piesa asta. Si ei sunt din Spania!


Si cam asta a fost topul lungit. Sper ca v-au placut piesele si ati gasit unele melodii noi pe care sa le luati in considerare. Desi par comerciale, tot mi se pare ca e cu mult mai bine decat ce se mai gaseste pe la radio sau tv in zona autohtona. 

Voua cum vi se par? Ce recomandari sau completari ati avea? :)

Diana

You May Also Like

7 comments

  1. Ce dragut. Imi plac multe din melodiile pe care le-ai enumerat (1,3,5,6,7,8) :D Avand in vedere ca n-am tv si ca oricum nu sunt in tara, nu prea sunt la curent cu ce e nou, insa de o parte din ele aflasem de pe fb. Iti pot recomanda straine daca vrei, cele romanesti nu sunt domeniul meu :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti place topul :3 Cred ca o sa revin si cu un top legat de piesele din strainatate, dar imi poti lasa sugetiile tale si aici, daca vrei :)
      xx

      Ștergere
  2. Eu nu sunt mare fana a melodiilor romanesti, dar trebuie sa recunosc faptul ca Adda este speciala. Si Carla's Dream imi place si nu stiu daca ai observat, dar Inna e mereu in video-uri si ca voce feminina in piesele lor :)

    RăspundețiȘtergere
  3. 4. What's Up - Daaa, Imi Place Melodia, Ma BINE Dispune Si Are O Voce Tare Placuta. Imi Vine In Minte Melodia Lui, Ceai - Cu Doc.
    6. Mihail - E Prima Oara Cand Aud Melodia Asta Dar E Faina Rau
    7. Carla's Dream - Imi Place De Cand Am Auzit Melodia Puhoi, De Atuncea Tot Ii Ascult Piesele
    8. De Inna Nu Prea Imi Place, Dar O Mentionez Pentru Melodiile Ei Varianta Rooftop Si Live On The Street. Low - Live On The Street @ Barcelona - E Faina Rau.
    In Rest Nu Prea Ascult Muzica Romaneasca. Sunt La Curent Cu Ele Ca Le Vad Pe Facebook Si Atuncea Le Ascult Din Curiozitate, Dar Marea Majoritate Nu Imi Inspira Nimic. Decat O Linie Melodica Care Te Prinde Si Un Refren Usor De Retinut. Plus Ca Nici Nu Este Genul Meu. Eu Is Cu Rock-ul, Cu Asta Am Crescut.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos topul ! Imi plac mult melodiile.Delia este o cantareata demna de toata admiratia si Adda la fel. Nu imi plac Ruby si Dorian in mod special,dar melodia lor chiar este frumoasa. Am fost surprinsa in mod placut de piesa lui Mihail. Nu sunt fan Liviu Teodorescu ,dar chiar imi place piesa "Tarziu".Melodiile lui Carla's dreams sunt foarte frumoase,iar faptul ca "Te rog" este scrisa si compusa de el, ii da un mare + . Respectul meu ,putini cantareti mai fac acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  5. Uuu..se pare ca am descoperit unele melodii destul de bune (luand in calcul faptul ca nu prea ma omor cu melodii romanesti...)
    De abia astept sa vad topul cu melodiile din strainatate ^-^

    RăspundețiȘtergere