Recenzie 'Mostenirea ucigasa' de Gareth P. Jones

by - iulie 24, 2014

Editura: Litera
Data aparitiei: Martie 2011
Tip coperta: Cartonata
Format: 140x210
Numar pagini: 284
ISBN: 978-606-600-006-2

Comanda aici, aici sau aici (varianta in engleza).










Despre autor:

Gareth P. Jones a inceput sa scrie de tanar, iar prima carte a terminat-o la varsta de 20 de ani. Dupa ce a tot fost refuzat, a scris o carte pentru copii intitulata "Who Killed Charlie Twig" care a avut o surprinzatoare primire, dar a ramas nepublicata pana in zilele noastre. Acum, Gareth isi imparte timpul in a scrie carti, a produce programe TV, a-si petrece timpul cu familia si a canta la numeroasele intrumente cu coarde pe care le are.



Pe scurt:
"Lorelli şi Ovid Thornthwaite nu sunt ca majoritatea copiilor de treisprezece ani. Sunt gemeni, orfani, trăiesc într-un conac uriaş şi cam înspăimântător, nu merg la şcoală şi sunt moştenitorii unei averi imense. E atât de multă vreme de când încearcă să se ucidă unul pe altul, încât nici nu mai ştiu a cui a fost prima tentativă de crimă. Indiferent cine a lovit primul, încercarea de a găsi cele mai ingenioase şi mai inteligente strategii le ocupă tot timpul. Până când, într-o zi, se văd puşi în faţa unei noi provocări, aceea de a descoperi misterul ce învăluie de atâţia ani moartea părinţilor lor. Vor putea oare cei doi să lase deoparte vechea lor ură şi să supravieţuiască pentru a descoperi de unde vine adevăratul pericol?   
O poveste haioasă, cu albine ucigaşe, urşi furioşi, biciclete cu lanţul desfăcut şi un secret înspăimântător, care le va schimba vieţile celor doi copii pentru totdeauna."



Parerea mea:


Cand am citit despre cartea asta nu ma asteptam sa fie char asa de buna. Adica e o poveste despre niste copii de 13 ani si mostenirea lor care le poate aduce moartea. Pare o carte de copii mici asa-i? Ei bine, pe mine m-a surpris placut cand spre finalul cartii n-am putut s-o mai las jos, iar ultimele cateva capitole le-am devorat dintr-o inghititura. 
Am citit cartea relativ repede si ma bucur ca am citit-o! :)
Povestea gemenilor Lorelli si Ovid incepe inca de cand s-au nascut, iar in acea noapte cruda soarta parea sa le fie deja scrisa. Au trait in conditii sumbre, pastrand un aer decent si de doliu in conac, iar in timpul liber, gemenii cautau meode mortale prin care sa se atace reciproc. 

Mama lor le-a omorat tatal, iar ea a murit in urma unui accident in timpul unei furtuni. Asta era povestea pe care gemenii au inghitit-o timp de 13 ani; dar ce se intampla cand ei vor sa afle adevarul? Descopera in scurt timp ca nu pot avea incredere in nimeni, iar ultimul lucru de care le pasa e sa se omoare reciproc. Facand un pact prin care nu aveau sa se mai ameninte, cei doi incep sa sape in trecutul lor si sa afle cum au ajuns parintii lor sa moara. Iar totul ii conduce spre crima comisa de cineva care le voia mostenirea.
Dupa pactul facut, inca mai apar "incidente" care sa le poata cauza moartea, iar cei doi nu par sa aiba de aface cu vreun atac. Iar totul este cat se poate de vizibil ca cineva le vrea moartea.

Un roman interesant, cumva plasat intr-un cadru sumbru, ducandu-ma cu gandul la animatiile lui Tim Burton. Am privit personajele ca pe cele create de Tim si cumva gandindu-ma si la Wednesday din "Familia Addams". Personal, mi-a placut foarte mult, dar nu stiu cati dintre voi apreciaza un astfel de gen.


Mi-a placut actiunea care a curs si nu au fost pasaje in care sa ma plictisesc. Aparitia unui personaj care sa-i capteze atentia lui Lorelli si sa condimenteze actiunea cu o posibila intriga amoroasa a adus cartii un plus, iar listei cu suspecti - un nou posibil criminal.
Finalul romanului reprezinta momentul in care totul este vazut clar si prezentat gemenilor intr-un peisaj monstruos, amenintator si... mortal. Cine e criminalul? De ce au murit persoane inocente si ce legatura aveau sotii Thornthwaite cu toate astea? Si totul din cauza lacomiei... Ce vor face gemenii dupa? Viata lor se va schimba radical dupa aflarea secretului ce i-ar putea costa moartea.


Nota:




Trailer: (pentru ca nu am gasit altceva)


- Diana

You May Also Like

8 comments

  1. Coperta si imaginile imi aduc aminte de filmul Hotel Transylvania.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pana acum, nici nu aveam de gand sa citesc cartea. Asta a fost prima mea impresie „O carte banală despre doi copii de 13 ani, boring”, și, singurul lucru care m-a atras la această carte a fost coperta care e cea *funny+sumbră* copertă care am văzut-o până acum :3, dar îmi placee. Dar acum, că m-ai lămurit am adăugat-o în wishlist și chiar mi-o doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce recenzie faina! <3 Acum vreau si eu sa citesc cartea :) Imi aminteste putin de Magazinul de sinucideri, si putin de The floods, dar cred ca e mult mai simpatica decat acestea :D Multumim pentru recomandare! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Pare interesanta dar putin cam sadica , copii de 13 ani incearca sa se omoare unul pe altul , la varsta asta noi am avut alte ocupatii

    RăspundețiȘtergere
  5. Da,pare foarte interesanta,dar nu cred ca e genul meu cartea aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am avut o atractie catre aceasta carte, probabil coperta m-a indemnat sa o adaug pe lista de cumparaturi insa dupa recenzia ta si nota maxima mi-am dat seama ca merita.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a plăcut mult cartea, nu mă așteptam să fie așa simpatică. Și pe mine m-a dus puțin cu gândul la familia Addams (mai ales după copertă) și la filmul Hotel Transylvania. O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  8. Superba am citit-o si merita toate stelutele , e foarte buna si e plina cu adrenalina

    RăspundețiȘtergere