Recenzie 'Ultimul avanpost' de Lavinia Calina

by - iulie 18, 2014

Editura: Herg Benet
Data aparitiei: Februarie 2014
Tip coperta: Brosata
Format: 107x178
Numar pagini: 320
ISBN: 978-606-8530-07-9

Multumim autoarei pentru ca ne-a sponsorizat cu aceasta carte ^_^

Comanda aici, aici sau aici (varianta ebook).








Despre autoare:

Lavinia Călina s-a născut revolutionară, în decembrie ’89.

Urmează cursuri pedagogice și de filologie în Caransebeș. În 2008 se mută la Timisoara și studiază limbi străine la facultatea de litere. În 2012 se înscrie la Școala Sanitară Carol Davila din Caransebeș, cu gândul ca poate într-o zi se va schimba ceva în sistemul sanitar. În prezent lucrează ca editor-imagine/fotogaf la propria firma (Calina Audio-Video).



Pe scurt:


"Al treilea Război Mondial a luat sfârşit, iar România anului 2046 este Regat. Logodită cu prinţul Alex şi fiică a Ministrului de Interne, tânăra Diane trăieşte o viaţă luxoasă şi lipsită de griji, ocupată cu discursuri, dileme cu cea mai potrivită garderobă a zilei şi păstrarea aparenţelor cuplului regal. Printre petreceri, călătorii obositoare, speech-uri învățate pe de rost și accesele de furie ale prinţului, Diane contemplă fără prea mult entuziasm un viitor previzibil. Însă viața i se schimbă complet într-o singură noapte, atunci când este răpită de către un grup de rebeli, pentru care guvernarea autoritară a regatului întruchipează răul absolut.
Acţiune, răsturnări neaşteptate de situaţie, intrigi, romance – iţele unei poveşti în care eroina învaţă două adevăruri cruciale: nimeni nu este cine pare la prima vedere, iar alegerile luate au întotdeauna consecințe.

Va reuși Diane să risipească misterul și, mai ales, va reuși să descopere în final care este adevărata ei identitate?"



Parerile noastre:


DIANA:

Bun! La inceput, va spun sincer, mi s-a parut usor plictisitoare, iar personajul principal mi se parea prea plin de el... ma cam enerva. Am zis ca o sa fie o carte complexa, unde trebuiesc multe gandite - cam ca la "Divergent" - si cum sunt in vacanta nu prea aveam chef de facut scenarii. Voiam sa fie o carte cu actiune, dar in acelasi timp usor de inteles si fara chestii complicate. 

M-a surprins placut pe parcurs, devenind cartea de care aveam nevoie, iar actiunea devenid usoara si continua. Viata Dianei pare perfeta... asta pana cand este rapita si afla adevarul din spatele iluziei bogatiei. Afla despre locuri nefericite din Regat unde hrana si conditiile de trai lasa de dorit. Departe de luxul cu care a fost obisnuita, Diane este nevoita sa ii ajute pe cei ce au rapit-o, sa le inteleaga intentiile si... sa-si aduca aminte de chestii pe care nici nu credea ca le-a trait vreodata. 

Dan, cel care a rapit-o, bine camuflat intr-o garda de corp, reuseste sa-i atraga Dianei atentia. Pe parcursul cartii, relatia dintre ei evolueaza, dar niciodata nu-ti poti da seama daca va fi ceva serios sau daca a fost doar o aventura. Oare au sentimente unul pentru celalat?


Ce sunt Centrele de formare? Cum de Diane reuseste sa se lupte ca o profesionista? De ce acest Escu doreste atat de mult ca ea sa fie in viata? Oare toata viata ei de lux a fost macar reala?
Toate evenimentele din viata ei iau o turnatura cu totul diferita, iar Diane incepe sa-si afle adevarata identitate. Finalul este victorios, dar cu multe sacrificii. Totul ajunge sa se rezume la un singur lucru: razbunare!

Nota mea:






LAURA:

"Ultimul avanpost" este exact genul de carte de care literatura romaneasca avea nevoie. Are toate sansele pentru a deveni o carte de succes: actiune complexa si palpitanta, personaje cu personalitate si scene ce te mentin in tensiune pana in ultimul moment.
Viata Dianei este perfecta, aparent. Bogata, educata, tanara si frumoasa, sunt doar cateva din cuvintele cu care poporul ar descri-o, iubita de populatie, participa doar la evenimentele din inalta societate si ca viata ei sa fie si mai perfecata de atat, este logodita cu printul Alex, unul dintre cei mai ravniti barbati din Romania anului 2046. Toata lumea o invidieaza si i-ar lua locul oricand, insa Diane ar lasa totul in urma pentru a fi altcineva.

Dar realitatea ei e cu totul altfel cand nu e in mijlocul evenimentelor de gala, e controlata de catre toata lumea:  Alex -  un mitocan care o abuzeaza fizic si verbal de cate ori are ocazia si o insala, fara sa para ca va avea  regrete -, Ministrul afacerilor interne, domnul Dumitrescu - tatal Dianei, ce ii cere in orice moment sa se sacrifice pentru bunastarea printului si o sileste sa ia o medicamentatie zilnica, de parca de ea ar depinde viata ei...

Viata i se schimba complet atunci cand este rapita de catre un grup de rebeli, in scurt timp afland ca toata viata ei pe care a trait-o pana acum a fost o minciuna bine ascunsa.
Un lucru pe care l-am admirat extrem de mult la personajul princiapal a fost atitudinea ei, de multe ori de neclintit, si desi o viitoare "printesa", nu a fost caracterizata de inocenta sau blandete, ca majoritatea personajelor de tipul ei.

Mi-au placut repicile ei sarcastice, de cele mai multe ori destinate lui Dan, care nu isi lasa raspunsul pe masura asteptat prea mult.
Dan - un personaj imoprtant, ce s-a facut placut de multe ori si si-a lasat amprenta in multe secvente. Asa zisa "relatie" dintre cei doi, Diane si Dan, m-a lasat un pic confuza, mai ales in ce priveste sentimentele de ura-atractie fizica dintre ei. 
Desi, faptul ca legatura dintre ei a fost lasata pe planul secundar m-a incantat, lasand actiunea sa curga mult mai usor .

Exista atat de multa intriga, intrbari si minciuni in viata dianei incat nu te poate lasa indiferent, te face sa citesti non-stop, "Ultimul avanpost" este captivanta si merita sa ramai absorbit intre paginile ei pana la sfarsit, unde incepe cu adevarat viata Dianei.


Nota mea:





Trailer:



You May Also Like

9 comments

  1. Toata lumea lauda aceasta carte si acum am inteles de ce.
    Frumoasa recenzie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am auzit multe despre aceasta carte si am sentimentul ca e o carte care promite mult. Ma incata ideea unei distopii romanesti. Succes scriitoarei. Presimt ca o sa ajunga sus.

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa o am. Uff, am nevie de banuti neaparat :)) Imi place asa mult ideea carti, desi poate mi se pare mie, seamana putin cu Eve. Imi place mult modul in care se dezvolta literatura romaneasca, aveam nevoie de astfel de carti si de astfel de oameni talentati.

    RăspundețiȘtergere
  4. Este foarte buna cartea.Imi place foarte mult subiectul,iar cartea este foarte interesanta.Imi place recenzia si chiar mi-as dori sa citesc cartea asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu vreau sa o iau , sunt curioasa , n-am mai citit de mult o carte buna scrisa de vreun autor roman

    RăspundețiȘtergere
  6. Am citit si eu cartea. Este foarte tare! Chiar m.a surprins plăcut si m-a uimit groaznic de mult faptul ca Lavinia mi-a răspuns la recenzie. De aici denota ca nu doar cartea este super, ci si autoarea. Sa ne pregătim pentru volumul 2!

    Frumoase recenzii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tocmai am cumparat cartea si ma simt foarte emotionata ca intr-un final o voi citi si eu, foarte draguta recenzia ta. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Am auzit de scriitoare am si citit imsa nu am continuat cartea am ajuns pe la jumatate. Coperta e foarte frumoasa si recenzia l-a fel...

    RăspundețiȘtergere