Interviu cu autoarea Lavinia Calina!

by - iulie 23, 2014

Lavinia Călina s-a născut revolutionară, în decembrie ’89.
Urmează cursuri pedagogice și de filologie în Caransebeș. În 2008 se mută la Timisoara și studiază limbi străine la facultatea de litere. În 2012 se înscrie la Școala Sanitară Carol Davila din Caransebeș, cu gândul ca poate într-o zi se va schimba ceva în sistemul sanitar. În prezent lucrează ca editor-imagine/fotogaf la propria firma (Calina Audio-Video).



DHW: Cum te-ai apucat de scris? Credeai ca o sa ajungi sa-ti publici prima carte?
L: M-am apucat de scris din dorința de a citi o distopie românească. Evident la început nu credeam că va veni ziua în care să o văd pe rafturile librăriilor, nici acum la câteva luni după lansare nu îmi vine să cred.

DHW: De unde vine inspiratia? Te bazezi pe intamplari reale?
L: Sigur, într-o oarecare măsură, mă inspir și din întâmplări reale. Inspirația vine de unde mă aștept mai puțin, de aceea îmi iau laptopul cu mine peste tot.



DHW: Ai vreun „ritual” inainte de a incepe sa scri?

L: Nu neapărat. Singurul lucru de care am nevoie când scriu e o cană mare de cafea și baterie la laptop.






DHW: Coperta e foarte reusita. De unde a venit ideea pentru ea?
L: Nu eu am creat coperta. A fost aleasă de editură, dar trebuie să spun că am fost foarte încântată de alegerea lor.




DHW: Te axezi pe un anume gen (distopii) sau iti propui sa incerci si ceva diferit in viitor?
L: Îmi plac distopiile, dar asta nu înseamnă că o să mă fixez pe acest gen și o să înțepenesc aici. Pe viitor îmi propun să încerc și altceva.

DHW: Te gandesti sa scri o continuare pentru “Ultimul avanpost”?
L: Da, evident. Poveste nu s-a încheiat și deja am în minte planul pentru volumul doi.

DHW: Acum, cand cartea e publicata, ai vrea sa schimbi ceva la ea?
L: Nu aș mai vrea să schimb nimic. Dacă aș face-o atunci aș da peste cap planul pentru volumul al doilea.

DHW: Cam cat a durat sa scri “Ultimul avanpost” si cat a durat pana ai publicat-o?
L: A durat cam trei-patru luni sa scriu cartea. Nu am lucrat la ea zilnic, doar când am avut timp și inspirație. Au mai trecut câteva luni până am publicat-o din vina mea. Îmi era frică să contactez o editură, mă gândeam că nu o să mă ia nimeni în seamă, plus că era un domeniu despre care nu știam nimic. Câțiva prieteni m-au încurajat și mă bucur că m-au convins să o fac.

DHW: Cartea este foarte buna, o vezi ecranizata peste cativa ani? De curiozitate, ce actori vezi in rolurile personajelor principale?
L: De ce să mint, normal că îmi doresc să vad un film făcut după ea. Sunt totuși realistă și știu că șansele ca asta să se întâmple sunt foarte mici. Dacă ar fi să visez cu ochii deschiși mi-aș dori ca Scarlett Johansson să joace rolul principal (Diane), Olivia Wilde - Sara, Jennifer Lawrence - Lena, Ian Somerhalder - Alex, Jonathan Rhys Meyers - Dan, Alec Baldwin - tatăl Dianei. Îmi place și Milla Jovovich cum joacă, iar în volumul doi o să apară un personaj feminin ce aș vrea să fie interpretat de ea :)


Diane
Sara
Lena
Alex

Dan




Tatal Dianei
???

DHW: Crezi ca “Ultimul avanpost” are sanse sa apara si in stainatate, tradusa?
L: Sper ca într-o zi să se întâmple, rămâne de văzut.

DHW: Diane e un personaj puternic. Cum ai reusit sa o faci atat de sarcastica, acida, ironica?
L: La începutul cărții Diane e controlată de toată lumea. Trebuie să urmeze instrucțiunile date de ceilalți, să pară perfectă, iar pe deasupra e nevoită să facă față acceselor de furie ale lui Alex. Singura ei cale de a se răzvrăti e prin replicile ironice pe care le dă.

DHW: Lucrezi la vreo carte in present?
L: Da. Am scris mai bine de jumătate din ea. Sper să fie ok și să o pot publica în viitorul apropiat.

DHW: Crezi in colaborarile dintre autori? Daca ai putea colabora cu un autor/autoare, care ar fi acela/aceea?
L: Nu m-am gândit până acum la asta. Două minți gândesc mai bine decât una singură deci sunt convinsă că ar ieși ceva grozav.

DHW: Ce autori preferati ai? Dar actori? Sau cantareti/trupe?
L: Autori: John Saul, Lili St. Crow, Suzanne Collins, Cristina Nemerovschi, Kelley Armstrong, Anna Vary, Richelle Mead, A.R. Deleanu, Rachel Caine, Silviu Urdea, sunt mulți și îmi cer scuze dacă am uitat pe cineva.
În ceea ce privește actorii lista e mai scurtă. Din copilărie sunt mare fan Arnold Schwarzenegger(am crescut cu filmele Terminator, Commando, Predator, Total Recall, Eraser, etc).

Formația mea preferată e Within Temptation, m-am îndrăgostit de ei pe când aveam 13 ani. Îmi mai plac și Therion, Cradle of filth, Tarja, Ac/Dc, Evanescence, Amaranthe, Xandria, etc. Nu ascult doar muzică rock/metal îmi mai plac și alte genuri, o ador pe Madonna, Katy Perry, Lady Gaga, Shakira, Beyonce, Lana del Rey.



DHW: Ce sfaturi ai da unei persoane care vrea sa-si publice lucrarile?
L: Să aibă încredere în el și multă, multă răbdare căci rezultatele nu vin peste noapte.

DHW: Ai vazut blogul nostru? Ce parere ai despre el?
L: Da, îl urmăresc de ceva vreme și cu această ocazie vreau să vă felicit pentru munca depusă.



Ii multumim Laviniei pentru tot. 
Speram sa va placa ^_^

You May Also Like

6 comments

  1. Ohoo, Jonathan Rhys Meyers în rolul lui Dan! ^^ Asta ar fi ceva foarte tare, ținând cont de faptul că acest actor este pur și simplu fenomenal, iar Scarlett Johansson, chiar se potrivește și cu Diane din mintea mea. Cartea asta chiar ar trebui ecranizată, și cu actorii ăștia care să le joace rolurile. Foarte frumos interviul! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Lavinia asculta aceleasi trupe rock/metal ca si mine. Bine, poate ca eu as mai adauga totusi cateva... O admir de foarte mult timp, iar ideea unei distopii romanesti ma incanta la maxim. Iubesc distopiile si, chiar daca inca nu am apucat sa o citesc pe aceasta, presimt ca e superba. Si coparta e...pur si simplu geniala. :3

    RăspundețiȘtergere
  3. Si pe mine m-ar incanta ideea unei distopii romanesti.Ar fi chiar foarte frumos sa apara asa ceva si la noi.Si imi place si interviul cu aceasta autoare,chiar este unul foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ian Somerhalder si Jonathan Rhys Meyers <3 <3 <3
    Nu am citit nici o distopie romaneasca dar probabil ca aceasta carte va fi prima.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am citit inca aceasta carte ,nu stiam ca Lavinia sta la cativa km de mine:)) , cu siguranta o sa cumpar distopia asta

    RăspundețiȘtergere
  6. Cartea o voi continua trebuie .. Vorbiti prea frumos de ea si imi faceti pofta..

    RăspundețiȘtergere