Top 5 Wednesday: Locuri de unde îmi cumpăr cărți

by - aprilie 27, 2016

A trecut mai bine de un secol de la ultimul T5W și asta nu pentru că nu aș vrea să postez, ci pentru că rămân în pană de idei :D Rubrica asta a încetat să se mai refere strict la cărți - și treptat și blogul o să prindă o altă culoare, o să-l mai spoiesc cu chestii personale și mai puțină pălăvrăgie despre cărți, dar o să rămână ca până acum un loc deschis unde putem vorbi și despre cărți și despre orice, zic eu :) - așa că dacă aveți idei pentru viitoare topuri, vi le aștept în comentarii :D


Tema de astăzi? Ei bine, cărțile. Amuzant, nu? Dar când vine vorba să ne cumpărăm cărți, care sunt cele mai bune locuri de unde le putem lua? Eu vin cu 5 recomndări care sper să vă placă - mai ales că eu îs cam zgârcită cu banii de buzunar, așa că or să fie niște recomandări pe modul economic ^^”

5. Librăriile fizice - ceea ce eu nu obișnuiesc să fac este să cumpăr o carte din librărie. Cu prețul ăla umflat de librărie. Zău că în ultimul timp mă doare așa de tare să dau 40-50 de lei pe o carte, oricât de grozavă ar fi ea! Cred că 35 de lei ar trebui să fie suma maximă pe care ar trebui s-o dăm pe o carte. Apoi vine autorul sau librarul sau tiparul și spune „păi și câștigul nostru?” și au perfectă dreptate. Toată lumea trebuie să câștige ceva, oricât de mic ar fi ceva-ul ăla, nu? D-asta evit librăriile fizice gen Cărturești, Librarium sau alte cele. Într-adevăr, au și cărți cu preț unic. Undeva în străfundurile magazinului. Într-un coș, cărucior, raft, după caz, în/pe care zac 3-4 cărți scoase acum 5-6 ani pe piață și pe care le poți găsi și mai ieftin.

4. Site-urile editurilor - nici asta nu practic. De fapt, cred că în toată viața mea de mâncătoare de cărți, bară, mamă a dragonilor, am cumpărat o singură dată de pe site-ul unei edituri și asta doar pentru că era reducere de 50%. Astea sunt momente scurte când chiar aș comanda, însă de obicei transportul pe site-urile editurilor costă destul de mult, astfel că nu se merită efortul pentru o singură carte.

3. Chioșcurile de ziare - ei, da. Am văzut că în ultimul timp pe la chioșcuri apar reviste sau ziare împreună cu cărți destul de bune, nou apărute sau chiar lansate cu această ocazie. Editura Trei, Editura Art sau Editura Corint sunt doar trei astfel de edituri care au încheiat colaborări cu reviste sau ziare. Cărțile sunt astfel mai ieftine (cam până în 20 de lei, dacă nu mă înșel) și zic că e o afacere destul de bună - asta până când dupa o săptămână, două, cărțile apar online muuult mai ieftine *aviz cărțile Adevărul*

2. Librăriile online - preferatele mele! Libris și Books Express sunt cele pe care le folosesc cel mai des - am comandat și de pe Elefant (punctele alea de ridicare sunt o revelație *.*) sau Librărie.net, dar am ajuns la concluzia că pe Libirs sunt o țâră mai ieftine, bașca că au și transport gratuit, ceea ce mi-a încălzit inima de zgârcioagă :D În ceea ce privește cărțile în engleză, sunt destul de puțin diversificate după părerea mea și de aceea prefer Books Express unde pot spune că am găsit cam tot ce am căutat până acum. Au cărți în engleză, română, franceză, germană și alte câteva limbi. Iar dacă prinzi reduceri bune, totul e perfect. Transportul mai trebuie plătit (eu dau 9 lei) și diferă în funcție de zonă. Norocul nostru e că librăriile online, în general, au mereu reduceri. Fie că-s la cărțile de la o anumită editură sau de la un anumit autor.

1. Anticariatele - cele mai preferate de mine! Până acum mult timp nu știam că în anticariate se găsesc cărți - da, râdeți de mine - sau dacă se găsesc sunt d-alea cu pagini rupte sau vechi de sute de ani. Dar lucrurile nu stau chiar așa. În București spre exemplu, am găsit vreo 4 anticariate în centru (Anticariatul Unu, Târgul Cărții, Ex Libirs și aticariatul-de-lângă-târgul-cărții-căruia-i-am-uitat-numele :D) și alte vreo 2 online (recomand Printre Cărți). Avantajul lor? Poți comanda și online! Și pe bune că asta e raiul cărților pentru buzunarele zgârcite! Sunt și cărți noi sau cărți apărute acum un an, doi. Dar toate într-o stare super-bună! Nu odată mi-am luat cărți de la un anticariat și am fost mai mult decât mulțumită. Nu au pagini rupte sau pătate și au prețuri de ți-e milă câteodată. „Chemarea monstrului” la 10 lei? Yes, please!

Mai sunt și schimburile sau cărțile pe care le puteți cumpăra de la diverși oameni din grupurile de pe Facebook însă sunt cam cu dus și întors pentru că poți primi cărți cu defecte despre care vânzătorul să nu-ți spună. Până acum n-am prea avut așa probleme, poate o dată sau de două ori, dar am fost mulțumită per total.

Ei, voi de unde vă cumpărați cel mai des cărți?




You May Also Like

4 comments

  1. Nici eu nu prea iau din librării sau de pe site-urile editurilor. Mai iau de pe Elefant, dar în principal și eu merg pe la anticariatele de la Universitate, sunt cele mai super. Haha, eu de obicei mergeam de la Anticariat Unu în față și când dădeam de următorul anticariat, îi ziceam anticariat 2, următorul e anticariat 3 și după vine Târgul Cărții. Acum am mai schimbat ordinea, am început să o iau de la Târgul Cărții încolo. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei!Foarte drăguț articolul :)
    Am aruncat o privire peste anticariatul Printre cărți,cel online,si am observat ca e numai bun pentru cărțile de la scoala,stii tu...Ion,Enigma Otiliei etc. Ma gândeam ca as putea sa mi le iau de aici pe cele mai importante,deoarece au un pret mult mai avantajos decat cel din librărie!Nu stii cumva cat costa transportul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună :) !
      Din câte văd eu e 7 lei (și prin Poștă și prin Curier, astfel că-ți recomand Curierul ;)). Găsești mai multe detalii aici: http://www.printrecarti.ro/livrare-si-returnare-produse.html
      xx

      Ștergere