Recenzie „HARAP ALB CONTINUĂ...” #3

by - iulie 28, 2016

Povestea merge mai departe si Harap Alb se intalneste in drumul sau spre Rosu Imparat cu Gerila, Flamanzila si ceilalti. Pe langa asta puteti afla originile lui Setila, intr-o poveste dedicata numai lui si pentru ca tot suntem in luna indragostitilor aflati cine se afla de fapt in spatele legendei lui Dragobete.

Mulțumesc HAC!BD și Supererou pentru acestă bandă desenată!

O puteți comanda de aici sau aici.

Acum ajungem la partea în care Harap Alb îi găsește pe amicii săi ^-^

Ștefan e fiului regelui și a plecat la unchiul său pe un tărâm străin. Penru că nu cunoștea locurile, a considerat că e bine să accepte ajutorul unui străin. Deși acesta părea să aibă intenții bune, a reușit să-l păcălească pe Ștefan și l-a transformat astfel în sluga sa. De acum, numele său e Harap Alb, iar Spânul s-a dat drept fiul regelui atunci când a ajuns la palat unde unchiul său îl aștepta cu brațele deschise. După grele încercări, Harap Alb pornește acum într-o nouă călătorie: aceea de a o găsi pe fata lui Roșu Împărat, pe Mara, și de a o aduce Spânului pentru a se căsători.

Dar pe drum, Harap Alb îi întâlnește pe Gerilă (zis și Miron), Flămânzilă (zis și Lardea), Setilă (zis și Mârza), Ochilă (zis și Haiganu) și Lungilă (zis și Baian) cu care suntem familiarizați și din povestea clasică. Aceștia îl ajută pe eroul nostru să ajungă la împărăție, doar că Împăratul Roșu vrea să-i pună la încercare - îi bagă într-o „casă de aramă, unde împăratul trimitea adesea oaspeții nepoftiți”, le dă de mâncare până nu mai pot, îi pune să separe macul de nisip și în final s-o vegheze o noapte pe Mara (pentru că mereu găsea o cale de scăpare și fugea din turn). Dar dacă până acum au avut ajutor de la Regina Furnicilor, Mara se pare că le dă de furcă...

Tot în acest număr aflăm mai multe despre Haiganu, despre cine l-a mai desenat pe Harap Alb, aflăm mai multe despre originile lui Setilă și cine a fost Dragobete.

Deși povestea nu-i este în totalitate fidelă celei clasice, mă bucur mult să văd îmbunătățirile pe care povestea le-a suferit pe parcurs. De la vrăjitori și până la oameni cu puteri extraordinare, acestă bandă desenată aduce mereu câte ceva nou și reușește să mă surprindă plăcut de fiecare dată. Îmi place cel mai mult finalul, trebuie să recunosc, unde aflăm poveștile din spatele personajelor. Cum au ajuns să aibă puterile pe care le au și tot așa. Iar în acest număr, povestea lui Dragobete mi s-a părut genială (atât amuzantă cât și curioasă).

Reușește Harap Alb să ducă toate sarcinile la bun sfârșit? Cum îi cere ajutorul Reginii Furnicilor? Cum se comportă noii tovarăși de drum? Prin ce peripeții mai trec? Cine l-a mai desenat pe Harp Alb și ce mai aflăm despre Haiganu. Care e povestea lui Setilă și de unde provine acest Dragobete? O bandă desenată pe care toată lumea ar trebui s-o încerce măcar. Atenție: poate duce la dependență! :D

A FOST GROZAV/Ă