miercuri, 10 februarie 2016

Recenzie "THE WALKING DEAD" #21

Vestea bună a găsirii unui generator electric într-o zonă până acum nedescoperită a închisorii este umbrită repede de atacul zombi căruia îi cade victimă Allen. Pus în fața unei decizii grele, Rick judecă din nou la rece și, împotriva tuturor, alege soluția radicală: piciorul rănit trebuie amputat! În altă parte a închisorii, Michonne, tânăra abia sosită și primită cu un amestec firesc de bucurie și prudență, este surprinsă, pe rând, de Carol și de Andrea, în cele mai neașteptate ipostaze – motiv în plus ca suspiciunile față de ea să crească și viitorul micii comunități a supraviețuitorilor să fie cu atât mai nesigur.

Revista mi-a fost oferita de EatComics (carora tin sa le multumesc), iar voi o puteti comanda de pe site-ul lor aici.

Varsta: +16 ani

Stiti, cand e vorba de o serie, niciodata sa nu incepeti cu alte volume in afara de primul. Are sens nu? Ei bine, eu am inceput aceasta serie de la al 21-lea numar. Si poate ca d-asta lucrurile nu se prea leaga.

Pentru cei care nu-s familiarizati cu subiectul, "The Walking Dead" este o poveste despre o lume post-apocaliptica in care prezenta zombilor este, probabil, ceva normal. Rick Grimes este unul dintre supravietuitori si devine liderul unui grup de oameni pe care trebuie sa-i pazeasca de zombi. Dupa ce gasesc adapost intr-o veche inchisoare, nimic nu pare sa le spulbere linistea.

Tocmai cand incercau sa porneasca generatorul, unul dintre supravietuitori sfasie linistea inchisorii - fusese muscat de un zombi. Dar nu muscatura era cea care te transforma. Nu. Ci doar te omora. Dupa ce mori aveai sa ajungi sigur unul dintre ei. Rick se vede in fata unei situatii-limita a carei scapare o gaseste printr-o singura optiune: avea sa-i amputeze piciorul lui Allen. Numai asa mai avea sanse sa traiasca!

Intre timp, banda desenata ne plimba printre celelalte incaperi ale inchisorii, aratandu-ne diverse forme de manifestare in legatura cu apocalipsa zombi: rugaciuni catre divinitate, discutii lejere, momente intime sau clipe de inocenta, ba chiar de... nebunie?

Desi nu am urmarit serialul (facut dupa aceste benzi desenate), iar personajele imi sunt cu totul straine, acest numar din "The Walking Dead" s-a aratat promitator, lasand un final curios, ademenitor pentru cititor. As fi vrut totusi sa fi stiut povestea sau sa fi citit si celelalte numere pentru a fi in tema. Per total a fost un numar bun - nu se ridica la nivelul lui "Deadpool Killustrated", dar a fost okay. Grafica este reusita, dar cred ca ar fi fost mai buna daca era color - asemenea copertii.

Supravietuieste Allan? Ce secrete se ascund in incaperile inchisorii? Sunt cu totul in siguranta? Cum se termina banda desenata si cine da dovada de "nebunie"? O lectura usoara, de savurat intr-o pauza (dintre ore, de exemplu) alaturi de o cafea tare sau un ceai negru sau verde. O recomand mai ales fanilor serialului care trebuie sa cunoasca originile iubitei lor obsesii cu zombi, dar si celor care vor sa se familiarizeze cu lumile post-apocaliptice si cu situatiile tensionate. Sunt tare curioasa de cum va arata numarul 22 si ce se va mai intampla cu personajele.

INTERESANT/A!

Celelalte numere:

Diana