Book vs Movie #2

by - februarie 01, 2014

2. Carrie


Stephen King. Un maestru al cartilor horror si thriller ce aduce in visele tuturor cosmaruri adanci si ne bantuie cu romanele sale. Personal, n-am fost atrasa de genul acesta de carti - preferam sa vad filme ale genului -, dar am fost curioasa in privinta unei carti: Carrie. Poate ca trebuia sa fie mai mult decat o carte, iar remake-ul - mai mult decat un film, dar pentru mine n-au prea fost...

Descrierea cartii:

"Acum intr-o noua ecranizare de exceptie, avandu-le in distributie pe Chloe Grace Moretz si Julianne Moore.
Carrie este o adolescenta timida si retrasa, care, din copilarie, indura persecutiile si ironiile colegilor de clasa. Umilintele la care o supun devin o tortura din care simte ca nu mai poate iesi. Mai mult, este si victima fanatismului religios al mamei sale, o fiinta violenta, brutala.
Cand disperarea ajunge la apogeu, Carrie isi descopera o putere inspaimantatoare - telekinezia -, ce-i ofera darul razbunarii: poate sa miste, sa arunce, sa zdrobeasca si sa incendieze orice de la distanta."



Parerea mea:

Ma asteptam la mai mult, sincer. Avand in vedere ca am tot incercat sa-l vedem la cinema, ma asteptam sa fie chiar horror, dar n-a fost... Singura scena de sex este cu Sue si iubitul ei, iar in ceea ce priveste scenele horror avem asa: nasterea lui Carrie de la inceputul filmului, momentele masochiste cu mama ei si... cam atat. Nici momentele care se presupun a fi de groaza pentru colegii ei - in momentul cand incendiaza liceul -, n-au fost cine stie ce.
Pe per total, mi-a placut actiunea, iar structura personajelor este cat de cat asemanatoare cu cele din carte. Un lucru m-a deranjat: aspectul lui Carrie in film! Autorul o prezinta ca pe o fata impiedicata, urata si dolofana, iar filmul prezinta o fata speriata de bombe care e terorizata de cei din jur.
Remake-ul poate a fost mai slab decat celelalte - doua - ecranizari, dar nu cred ca o sa le vizualizez prea curand. De carte, ce sa spun, cred ca singurul lucru "rau" sau "plicitsitor" a fost faptul ca autorul simte nevoia sa recapituleze si sa redea poveste din perspectiva altui personaj (adica povesteste Carrie, iar acceasi actiune e reluata din perspectiva lui Sue, spre exemplu).
Finalul a fost neasteptat, iar asta m-a bucurat mult pentru ca granita dintre realul indus de autor si realul pe care ti-l imaginezi din carte e pastrata. Carrie a murit sau nu? Nu va spun! Dar va indemn sa cititi cartea sau sa urmariti filmul daca nu aveti ceva mai bun de facut :D

Trailer:


P.S. Care-i faza cu maica-sa care se tot dadea cu capu de pereti?! Si masochismul ala?! Ciudata femeie! [A spart usa cu capu' O.o :))]
Carrie White aka Chloe Moretz si Margaret White aka Julianne Moore:


Nota carte + film:

You May Also Like

4 comments

  1. Nici eu nu am prea fost impresionata de film, ma asteptat la mai mult, insa nici cartea (din cate am inteles, pentru ca nu ma incumet sa o citesc) nu este prea grozava. Ma asteptam la mai multe pareri buna vand in vedere ca este scrisa de Stephen King. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cartea a fost interesanta, daca ai ocazia, citeste-o. Pe mine m-a cam "plictisit" faptul ca reia o intamplare din perspectiva a mai multe personaje...
      In ceea ce priveste filmul, cred ca originalul a fost ceva mai reusit :)

      Ștergere
  2. Am si eu cartea, dar nu am apucat sa o citesc, dar din cate stiu eu, in carte
    Carrie e descrisa ca ar fi mai uratica. In film e destul de draguta:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cliseu :)) Am citit cartea si ti-o recomand! Intr-adevar, in carte e cam uratica, dar deh, industria filmului :))
      - Diana

      Ștergere