Interviu cu autoarea Adina Speteanu!

by - februarie 07, 2014

Adina a scris cartea de debut "Crima la timpul trecut" si seria "Dincolo de Moarte". Am fost la lansarea celui de-al doilea volum al seriei si Adina a fost de accord sa ne acorde un interviu. :)





















DHW: Buna, Adina si la multi ani!
A: Buna, fetelor! Multumesc mult!

DHW: Cum te-ai apucat de scris? Te-ai gandit vreodata ca vei ajunge sa-ti publici lucrarile?

A: Cred ca era o seara de septembrie si citeam un articol despre Dracula pe internet, apoi am inceput sa ma gandesc cum ar fi daca toata treaba din spatele legendei ar fi alta. Si atunci a aparut Dragos, au aparut celelalte personaje si am stat aproape o luna cu ideea in cap pentru ca nu stiam ce urma sa fac. Am stat sa ma gandesc daca voi incepe sa scriu sau nu. Aveam toate ideile, dar nu stiam cum sa incep.
N-am fost convinsa ca voi reusi sa-mi public cartile. Ma gandeam ca puteam eventual sa le scot la imprimanta, sa le pun intr-un sertar si sa le gaseasca cineva dupa ce mor, dar pana la urma am fost acceptata. (rade)

DHW: Am inteles ca ai studiat la un profil de real. Te-a influentat acest lucru cumva? Au fost anumite persoane care te-au impins de la spate, care te-au sustinut?

A: Da! Profesorul mau de matematica pentru ca mi-a demonstrat ca n-am ce cauta acolo si ca matematica nu e drumul meu in viata. Cred ca un motiv pentru care m-am apucat sa scriu in clasa a 9-a este ca pur si simplu nu mi-am gasit locul, nici cu profesorii, nici cu colegii si trebuia pur si simplu sa fac ceva.

DHW: Cum ai ajuns sa-ti publici prima carte si cum te-ai simtit?

A: Am inceput sa trimit mail-uri la edituri si editori. Am fost refuzata, dar am tot continuat sa sper si sa trimit mail-uri. N-am vrut sa dau bani pentru ca asa stii ca editura are incredere in tine. Cu bani, poti sa publici orice.
La un moment dat ma gandeam ca daca nu iese faza cu publicatul, ma apucam sa fac scenariu de film (rade).
Stiu ca in ziua in care mi-a scris Monica Ramirez: "Ok, te primim si manuscrisul e foarte interesant, l-am citit si merita publicat", nu-mi-a venit sa cred; am citit mail-ul o data, apoi din nou, si inca o data (rade). Cred ca am plans toata ziua. Toata ziua faceam orice altceva decat sa deschid calculatorul. I-am trimis un mesaj si mi-a spus ca: "Bine, o sa ma uit, dar acum sunt ocupata cu organizarea targului. Cam in doua saptamani iti spun." Mai primisem asemenea raspunsuri si am zis, gata, e cauza pierduta. Cand am deschis calculatorul nu mi-a venit sa cred.


DHW: Cum ai ajuns sa scri o serie fantastica de carti? Te axezi pe un gen anume?
A: Nu stiu. Adica uite, prima carte publicata - cred ca aveam vreo 15, 16 ani; am inceput sa scriu la asta, o prima varianta si la un moment dat nu prea avea sens pentru ca mi-ar fi placut, avand in vedere ca erau foarte multe personaje principale, sa aiba fiecare ocazia sa-si spuna povestea si atunci am schimbat tehnica: am inceput sa trec la perspectiva a III-a si logic ca s-a intamplat o modificare mai mare.
De ce fantasy? Pentru ca - nu stiu daca am fost influentata, ca pe atunci erau seria Twilight si Jurnalele Vampirilor - avand in vedere ca era o adolescenta care poseda tot felul de puteri d-astea ciudate, mi-am dat seama ca toata povestea, mai ales povestea lui Dragos n-ar fi avut sens daca el ar fi fost un simplu om.


DHW: Te-a impresionat vreo carte anume sau stilul vreunui autor?
A: Mda... am un stil oarecum elonic si atunci incerc sa am grija ce citesc in timp ce scriu. Acum m-am orientat spre carti care sunt scrise din perspectiva a III-a; carti romance sau fantasy.
O serie cu vampiri care m-a impresionat foarte mult a fost "Contele de Saint-Germain" si din pacate, la noi, au aparut doar primele doua volume din 25-26 cate sunt in SUA. Si "Dracula" de Bram Stoker care a fost o revelatie pentru mine.



DHW: Am inteles ca sria "Dincolo de Moarte" va avea 4 volume. Ai continua seria la cererea publicului?
A: Ideea de a continua nu e foarte clara, dar am gasit vreo doua posibilitati, insa nu stiu inca. M-am gandit la un moment dat ca nu as vrea sa continui la infinit - m-am atasat foarte mult de personaje - pentru ca situatia ar deveni rea plictisitoare. N-as vrea sa stric tot farmecul. Dupa volumul 4 ar trebui sa fie o poveste foarte originala, ceva care sa nu fie banal. Continuarea e un lucru foarte riscant.

DHW: Un short-story sau spin-off?
A: Da! Ideea asta - as fi vrut sa povestesc ce s-a intamplat cu muulltt inainte cu viata lui Dragos. Sa vedem povestea lui de dragoste, lucrurile care l-au determinat sa faca anumite chestii...

DHW: Acum, cand cartile sunt publicate, ai schimba ceva la ele?
A: Poate ca as fi vrut-o pe Natalia sa nu sufere chiar asa de mult in primul volum. Doar ca pentru mine avea logica atunci. Am raportat-o foarte mult la mine. Mai mult de 60% ea seamana cu mine, cu toate ca este mult mai curajoasa si are mai multa incredere in ea decat mine, amandoua pretuim foarte mut prietenia si familia. Poate e o idee mai intensa, iar Natalia e mai matura. Mi-a zis cineva ca nu prea l-a convins maturitatea, dar eu aveam varsta ei cand m-am apucat sa scriu si toturi, am reusit sa duc seria pana intr-un punct. Eu zic ca are o evolutie foarte interesanta de-a lungul seriei.

DHW: De curiozitate, ce actori ai vedea in rolurile personajelor principale?
A: (rade) E foarte greu. Nu m-am gandit la chestia asta, dar la un moment dat, BBC facuse serialul Robin Hood cu Richard Armitage si asa cu parul lung m-am gandit ca seamana o idee cu Dragos.
Am vazut intr-o zi doi oameni pe strada care semanau foste mult cu personajele din serie. Credeam ca am puteri paranormale si personajele mele au prins viata.
In metrou s-a asezat un baiat langa mine si voiam sa-i zic ca seamana cu un personaj din cartea mea si daca ma lasa sa-i fac o poza. (rade)
As vrea totusi sa vad persoanele care ar participa la casting si sa spun: "Tu esti!". In principiu persoane tinere, nu actori consacrati care nu au nicio legatura cu personajele.

DHW: Cam cat a durat sa scri o carte si prin ce procese trece iainte de a fi expusa publicului?
A: Le-am scris foarte repede pentru ca ideile imi veneau in viteza in capul meu si trebuia sa tin pasul cu ele. Primul volum a aparut in 2012, am vorbit cu editura in 2011... Oarecum prin 2009-2010 au fost gata primele doua volume din serie si "Crima la timpul trecut".
"Crima la timpul trecut" a suferit putine modificari. Cealalta? Modificari totale! Deci le-am luat de la inceput si nume si tot si numele seriei si tot s-a schimbat.

DHW: Ce sfaturi ai da unei persoane care vrea sa-si publice lucrarile?
A: In primul rand, sa creada in ideea lui indiferent ce-i spune lumea pentru ca sunt foarte multe persoane invidioase. Mi-am dat si eu seama ca multe lucruri n-au iesit asa cum mi-am dorit, dar in timp descoperi ca ti s-a inchis o usa, insa ti s-a deschis o fereastra si de fapt rezultatul e mult mai bun si te bucuri mai mult de el decat ti-ai imaginat vreodata ca a fost si merita o idee sa si suferi.

DHW: Multumim, Adina! Ne-ai vazut blogul?
A: Da! Eu am o mare simpatie pentru persoanele care citesc la metrou pentru ca sunt foarte putine care o mai fac si pentru cei care detin bloguri si rezista. Apreciez oamenii care lupta pentru asta, adica merita si poti trai o groaza de vieti, plus ca-ti faci o gramada de prieteni. Si eu va multumesc!



You May Also Like

3 comments